Obecní úřad Křenovy
Křenovy 29
345 61 Staňkov
Česká republika

Kalendář

<< prosinec 2018 >>
PO ÚT ST ČT SO NE
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Úřední hodiny

Středa16:30 - 19:00

Rychlý kontakt

Telefon:+420 778 110 948
E-mail:obec@krenovy.cz

Rychlý odkaz
Krizový plán obce
Územní plán obce - text
Územní plán obce - výkresy
Územní plán obce - Změna č.1
Termíny svozu odpadu

říjen2., 9., 16., 23., 30.

listopad6., 13., 20., 27.

prosinec4., 11., 18., 25. 

 


Detail [›]
-

Jsme členi sdružení:
Svazek Domažlicko

Detail [›]
-

Pěší výlet do Staňkova s prohlídkou letiště - 17.9.2017

Cech horšovskotýnských cyklistek ve spolupráci se sborem dobrovolných hasičů v Křenovech pořádal v neděli 17. září turistický výlet do Staňkova spojený s prohlídkou letiště. Po deštivé sobotě se počasí jako zázrakem uklidnilo a tak se skupina téměř třiceti nadšenců ubírala po cyklostezce z Křenov přes Vránov do Staňkova.
S úsměvem na tváři čekal na staňkovském letišti pan Miroslav Mucha. Krátce příchozí seznámil s historií aeroklubu. Letecká činnost ve Staňkově byla zahájena v květnu 1945 po osvobození americkou armádou.  Po vzniku Svazarmu v roce 1952 a zařazením aeroklubů do jeho struktury byly vytvořeny zcela nové podmínky pro činnost klubu. Sportovní létání včetně bezmotorového bylo přehodnoceno a ideově povýšeno na jednu z forem branné předvojenské výchovy civilního obyvatelstva. Na počátku šedesátých let ústřední orgán Svazarmu přehodnotil plachtařskou činnost z branné výchovy na sportovní s tím, že se letištní kolektivy musí podílet na úhradě provozních nákladů. Ve snaze získat dostatečné finanční krytí vyzkoušel staňkovský aeroklub řadu aktivit, pěstování brambor, obilí a dokonce i vlastní výrobní činnost. Listopadové události roku 1989 předznamenaly logický zánik Svazarmu. V současnosti se pro základní výcvik používají osvědčené větroně L-13 Blaník. Jeho výkony umožňují při optimálních podmínkách uletět mimoletištní lety o délkách 200 až 300km. K delším mimoletištním letům se používá větroň VSO 10 Gradient, zvaný "Vosa". Při optimálních podmínkách lze uletět nad Českou republikou i 500 km trať nebo dokonce 750km. Naším nejnovějvějším typem je VT-116 Orlík. Je to výkonný větroň ze šedesátých let celodřevěné konstrukce. Po celkové rekonstrukci je o několik kilogramů těžší než původní větroň, a má omezenou maximální rychlost. Přesto si zachoval výborné letové vlastnosti.
Po zodpovězení několika všetečných otázek byl spuštěn nevšední vyhlídkový let. Nejprve byl pilotem nabídnut papírový model letadla na dřevěném podvozku. Jednalo se velice zdařilý falzifikát vyrobený v dílně bratří Váchalů. Povrchová úprava lakováním, vyladění výfuků a k nepoznání zkopírovaná přístrojová deska prostě neměly chybu. Jenom motorový pohon, který byl dočasně nahražen tahouny s charakterisktikou lidské síly. Když letadlo opustili dospělí, vrhly se do něj děti. Ty pak v letedle řádily až do ukončení prohlídky.
Zakončení výletu bylo provedeno u koupaliště v Puclicích, kde se opékaly buřty na ohýnku. 
Celá trasa měřila asi 12 kilometrů a bez problémů ji všichni zvládli. Skupina byla rozmanitá, tvořili ji nejen dospělí, ale i šest dětí. Všichni měli radost, že udělali něco pro své zdraví a nemusí sedět doma u televize.